Washington DC

10 augustus 2017 - Washington D.C., Verenigde Staten

Vandaag spendeerden we een volledige dag in DC. We gingen eerst op een begeleide fietstocht langs de National Mall en al de monumenten en memorials (WWII, Korean war, Vietnam War,... Alsook het witte huis). Het eerste wat me opviel is dat het hier veel rustiger is dan in NYC. In de namiddag waren we vrij. Met het grootste deel van de groep gingen we naar het Holocaust museum. Het was een museum dat je niet onberoerd laat. Ze hebben heel goed werk geleverd om alles sereen en goed in elkaar te steken.  Het gaf een goed beeld hoe vreselijk dat was.

Nu zitten we in het Nationals Park, de thuishaven van de Washington Nationals(baseball).  Het is wel eens tof om echt iets Amerikaans te doen. Maar hzlaas is alles zo verschrikkelijk duur : 5 dollar voor een simpel flesje water!  Chance dat ik mijn eigen bidon bij heb om op te vullen.  Vanavond slapen we nog een laatste keer op de camping in Washington en morgen trekken we dan landsinwaarts naar Shenadoah National Park  voorlopig voorspellen ze regen, dus het is niet zeker als we de geplande hikes zullen kunnen doen ivm veiligheidsredenen. Ook ons New Orleans tripje loopt wat risico aangezien er daar nu overstromingen zijn, maar het gedeelte waar we gaan zitten is voorlopig nog gespaard gebleven. We zien wel. Nu gewoon nog van de mooie avond en de wedstrijd genieten :) .