Het aftellen is begonnen

4 december 2017

Over 3 weekjes ben ik eindelijk terug thuis. Het aftellen is nu echt begonnen en alles gaat nu razendsnel voorbij. Ook de afgelopen week vloog voorbij. Het feit dat ik terug heel wat huiswerken en 2 midterms had, heeft zeker daartoe bijgedragen. De midterms zijn best wel goed gegaan. Volgende week heb ik mijn laatste midterm en de week nadien beginnen dan mijn tentamens.

Ik begin me ook langzaam voor te bereiden op mijn terugtocht. Enkele boeken staan al te koop op facebook, enkele meubeltjes volgen waarschijnlijk deze week en in mijn hoofd ben ik al mijn valies beginnen maken. De grote hamvraag zal worden of ik alles nog in één valies zal krijgen. Ik heb een extra trekrugzak bij, maar ik heb tot nu toe minder gekocht dan verwacht. Het kan me toch 80 euro uitsparen als ik alles in mijn twee stukken handbagage en valies krijg. En aangezien ze handbagage zelden controleren, kan ik die wel volproppen met zware boeken ;)

Ik vond het ook erg spijtig deze week dat het in België sneeuwde en hier niet. Het kwik is meermaals tot 20°gestegen deze week en ik ben vaak zonder trui of jas naar school kunnen gaan. Op zich is dit wel aangenaam, maar toch een beetje raar gezien de tijd van het jaar. Maar vanaf woensdag zal het kwik elke nacht tussen -4° en -7° zakken. Hopelijk blijven die voorspelling zo en krijg ik ook nog wat sneeuw cadeau! Ik hou echt van winters weer. Zeker als er ook een kerstsfeer hangt. Ook dit is helaas niet echt aanwezig hier. Hier en daar een huis dat wat versierd is, maar dit komt absoluut niet in de buurt van de charme van de kerstversiering in het prachtige Delft. En ik mis dit echt wel, het is gewoon zalig als je in het donker door een versierd en verlicht Delft kunt fietsen! En ook lichtjesavond zal ik dit jaar helaas moeten missen. In de grote hal van het wiskunde gebouw staan ook enkele mini kerstbomen, maar die kunnen alweer niet op tegen de grote kerstboom naast de replica van de raketmotor in de hal van LR (mijn faculteitsgebouw in Delft). Maar ik vermoed dat DC wel spectaculair moet zijn met kerst en dit zal ik na mijn tentamens wel eens gaan bekijken :). En ik zal in de kerstvakantie meer dan tijd genoeg hebben om jeneverkes te drinken op de belgische kerstmarkten :p .

Tot volgende week