Sneeuw!

10 december 2017

Ik was echt jaloers dat het in België sneeuwde de afgelopen week. Maar zelf moest ik ook niet super lang wachten. Zaterdag heeft het de hele dag lichtjes gesneeuwd en 's nachts lag er uiteindelijk een 7-tal cm. Deze is helaas vandaag weer allemaal gesmolten.

Mijn laatste volledige lesweek zit er ondertussen ook op. Enkel maandag heb ik nog 3 lessen om woensdag dan aan mijn tentamens te beginnen. Voor 2 vakken ben ik er al met 100% zekerheid door, dus daar hoef ik me geen zorgen meer over te maken. Gewoon opdagen op het examen en zien hoeveel ik me nog herinner vanuit de lessen. Het andere vak waar ik al door ben, heeft ook niet echt een gewoon tentamen. Het is namelijk een take-home exam: ik heb 48 uur om het tentamen zelf thuis op te lossen. Ze kunnen onmogelijk controleren hoe ik het oplos, dus net zoals bij de huistaken kan ik alle oplossingen gewoon op internet opzoeken. Ik vind het toch maar een raar concept, maar ik klaag niet ;) . Dat is dus ook een tweede tentamen waar ik niet meer voor moet studeren! De andere drie zullen wel nog een uitdaging worden, dus ik zal de komende week veel tijd achter mijn bureau doorbrengen. Maar de hele blok-periode en tentamens nemen ook maar 7 dagen in beslag, dus voor ik het weet loop ik zonder zorgen en stress terug door Washington DC om de laatste bezienswaardigheden van mijn lijstje te schrappen.

Tot de volgende!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Mia:
    11 december 2017
    Proficiat Emma, goed gedaan ! Wens jou nog veel succes met de rest van te tentamens en dan aftellen om terug naar huis te komen ! Hier momenteel volop aan het sneeuwen, mooi om naar te kijken maar niet leuk als je weg moet ! Warme knuffel, Mia
  2. Piet dm:
    16 december 2017
    Een take-home exam, bij sommige ongezonde Amerikaanse eetketens noemen ze dat take away. 't Is maar hoe je het bekijkt!
    En ' zal alvast niet sneeuwen in Olland, wanneer je zaterdag terug voet op Europese bodem zet.