Early Thanksgiving Diner + Antares lancering

12 november 2017 - College Park, Maryland, Verenigde Staten

Vrijdag was ik uitgenodigd op een early thanksgiving diner door de International Friends Club van de unief. Met zo'n 100 internationale studenten genoten we van een heerlijke thanksgiving maaltijd. Geen idee wat ik allemaal gegeten heb (kalkoen natuurlijk), maar het was allemaal even lekker. Ik zat samen aan tafel met een amerikaanse organisator van het event en nog met een Chinese gast en een meisje uit Nepal. Altijd tof om in zo'n internationaal gezelschap te vertoeven. Na het eten was er nog een toneeltje waarin het verhaal achter thanksgiving verteld werd. Tot dan had ik me uitstekend geamuseerd. Maar zoals jullie wel weten ben ik totaal niet gelovig, dus de bijbelstudie die toen volgende was toch iets minder mijn ding.

Vorige week zondag ben ik er nog kort eens op uitgetrokken. Via google maps had ik ontdekt dat er niet zo ver van hier een landbouwgebied ligt. Het leek me een toffe locatie om eens te gaan fietsen. Ondanks het regenachtige weer, ging ik er toch naar toe om in totaal zo'n kleine 25 km te fietsen. Het was er inderdaad heel rustig en tof fietsen. Het gebied is een onderzoeksgebied voor landbouw, wat verklaard waarom je plots zo'n gebied ziet ten midden van dichte bebouwing. Maar eenmaal je dieper in het gebied fietst merk je daar niet veel meer van, je ziet alleen nog de landbouw en het bos. Ik heb ook enkele foto's van mijn tochtje gepost. Mocht ik nu mijn koersfiets bij me hebben gehad, dan zou je me meerdere keren per week daar vinden. Niet te veel verkeer om mij zorgen over te maken, een wegdek in goede staat en een licht glooiend landschap: gewoonweg perfect. Helaas moet ik nu nog 41 dagen wachten vooraleer ik eindelijk nog eens op een van mijn geliefde koersfietsen kan springen.

Vandaag heb ik ook mijn eerste raketlancering gezien. Het klinkt spectaculair, maar dit viel wel mee. De lancering vond plaats op Wallops Island, Virginia, op zo'n 4 uur rijden van hier. Vanwege het vroege uur van de lancering en het feit dat ik geen auto ter beschikking heb, ben ik hier in DC moeten blijven. Ik stond wel speciaal om 6:30 op, na net 3 uur geslapen te hebben, om uiteindelijk bij -2° op een spoorwegbrug naar de horizon te staan kijken. Maar  uiteindelijk zag ik wel de condenswolk van de Antares raket die op weg is naar het ISS. Het was niet groot noch duidelijk zichtbaar, dus het had ook geen enkele zin om een foto te proberen nemen met de camera van een iPod. Maar ik heb geen spijt van het feit dat ik zo vroeg ben moeten opstaan. Ik ben erg blij dat ik het gezien heb. Het weer is trouwens ook enorm omgeslagen de laatste 10 dagen. Waar ik vorige week nog met een T-shirt naar school kon rijden, is de temperatuur vorige nacht tot -6° gedaald. Ook overdag gaan de temperaturen niet ver meer boven het vriespunt.

Tot slot wil ik ook iedereen eens bedanken die mij al een kaartje of brief gestuurd heeft. Het is echt tof om zoveel post te krijgen. Merci mams om hiervoor te zorgen :) !

1. Tante kaatje:
    14 november 2017
    Ons kaartje in nu onderweg! Eigenlijk twee kaartjes.
    Blij te horen dat je daar kan fietsen.
    Hou het verder goed he!