Florida

19 augustus 2017

Vandaag arriveerden we in de laatste staat van deze trip: Florida. De teller staat op 12 voor deze trip: New York, New Jersey, Pennsylvania, Delaware, Maryland, Virginia, Georgia, Tennessee, Mississippi, Louisiana, Alabama en Florida.

Vooraleer we in Florida waren, gingen we eerst op swamp tour doorheen de moerassen van Louisiana op zoek naar alligators. We hebben er enorm veel gezien: van kleintjes van een halve meter tot grote van 3 m. De gids kon ze lokken en doen opspringen uit het water. Je raadt nooit met wat. Marsmellows! Ook de zwijnen die we in het moeras gezien hebben zijn er zot van :). De tour was echt superleuk en we hebben veel gezien.  Zeker eens de foto's checken!

Op de boot leerde ik ook Chase kennen, een superschattige baby van 10 maand. Hij wilde de hele tijd naar mij toekomen en uiteindelijk gaven zijn ouders hem dan aan mij. Ik vond het zalig om met hem te spelen en bezig te zijn. Enkele reisgenoten zeiden achteraf dat ze me nog nooit zo gelukkig gezien hebben. Ik was dan ook helemaal in mijn element :).

De camping voor deze avond is best wel wat creepy. We verblijven per 3 tenten in een door bos omsloten terreintje. Eenmaal het donker was hoorden we steeds geluiden uit de struiken komen, maar het waren gewoon muizen/ratten en schildpadden onder andere. Ook om naar het toilet te gaan moest je door een pad in een dichtbegroeid bos.

Deze ochtend stonden we allemaal vroeg op om naar de zonsopgang te gaan kijken op het nabijgelegen strand. Het strand en de zonsopgang waren prachtig en we zagen ook enkele pijlstaartroggen in het water. Ik vind het wel zot hoeveel verschillende diersoorten ik de afgelopen dagen in het wild heb gezien.

Nu terug een kleine 5 uur rijden om te gaan kajakken in Natural Springs.

Tot de volgende

1. Dobbelaere Rita:
    21 augustus 2017
    Dag Emma,
    Ik heb je blog pas gisteren gekregen via je mama.
    Heel leuk om te lezen wat jullie in zo'n korte tijd bezoeken .
    Groetjes Rita