Laatste deel roadtrip

23 augustus 2017

Zoals beloofd, bij deze nog een verslag van de laatste dagen van mijn roadtrip. Op zondag arriveerden we in Orlando, dat betekent: pretparken! Ik besloot naar Universal Studios te gaan, vanwege het feit dat the Wizarding World of Harry Potter daar is. En als grote Harry Potter-fan, droom ik er al jaren van om hier eens naar toe te komen. Er was maar 1 probleem: het was verschrikkelijk duur en ze zijn zo slim/gemeen geweest om Wizarding World over hun twee parken te verspreiden waardoor je een duurder ticket nodig had om alles te zien. Dat heb ik uiteindelijk niet gedaan, waardoor ik enkel het gedeelte met Zweinstein en Zweinsveld bezocht heb, en niet de Wegisweg. Ik weet echter nog altijd niet of dit de juiste keuze was of niet. Maar de rest van het park dat ik bezocht heb, was ook erg leuk met veel zotte 4D rides. Die voelen alsof je echt ongelooflijke dingen doet (meevliegen met Harry en Ron door Zweinstein en omstreken), maar eigenlijk hang je gewoon in een karretje dat beweegt en waarbij ze met wind- en watereffecten werken. Maar ik heb we wel enorm geamuseerd.

De tweede dag in Orlando deed ik geen pretpark, maar ging ik naar Kennedy Space Center, wat ongeveer een uurtje rijden was vanuit Orlando. Het was ook de dag van de zonne eclips, dus dat was ook wel tof. Ik had geen eclipsbril bij, maar ze deelden ze gratis uit waardoor ik toch kon meegenieten. Helaas wel geen volledig verduistering in Florida, maar toch een mooie 86 %. De rest van Kennedy Space was ook wel tof om te zien. Ik deed een tour op Cape Canaveral waar ik verschillende launch platforms zag, het Vehicle Assembly Building,... Er stonden ook heel wat modellen van raketten op ware grote. Maar het toppunt voor mij was natuurlijk Space Shuttle Atlantis. Het is zo indrukwekkend als je die ziet, zeker als je weet dat die 33 keer in de ruimte is geweest en je overal nog de sporen daarvan terugziet. Ik moet nu enkel nog de Shuttle die in Washington DC staat bezoeken, en dan heb ik alle overgebleven Shuttles gezien. Het enige wat ik miste in Kennedy Space was voldoende informatie. Als er al een informatiebord bij iets stond, was de info enorm basic en beperkt. Er liep ook niemand rond aan wie je vragen kon stellen (wat bv. wel het geval was bij Space Shuttle Endeavour in LA). Maar buiten dat, was het wel de moeite waard om het allemaal eens van dichtbij te bekijken.

Gisteren zijn we dan richting Miami gereden. Ze hebben mij en nog iemand anders onderweg op een shuttle naar de luchthaven gezet, want we moesten onze vlucht halen. Dus veel heb ik niet gezien.

Ondertussen ben ik nu in mijn huis in College Park, Maryland, net buiten DC. Het huis is niet al te groot en al wat verouderd, maar ik heb wel het gevoel dat ik relatief propere huisgenoten heb. Ze zijn ook supervriendelijk en we hebben best wel al veel gepraat. Het zijn ook ingenieurs, dus dat helpt altijd om sneller onderwerpen te vinden om over te praten :). Ik moet nu vertrekken naar de unief voor het verplicht introductieprogramma. Veel heb ik daardoor niet kunnen slapen vannacht aangezien ik pas laat thuis was, maar dit weekend heb ik tijd genoeg om wat te bekomen van de roadtrip, want deze zit ondertussen serieus in de kleren en ik ben redelijk kapot na 2 weken reizen, veel doen en weinig slapen!

Tot de volgende

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Renaat De Blaere:
    26 augustus 2017
    Na een prachtige roadtrip (bedankt voor de mooie verslagen) nu tijd voor de studie. Een beetje wiskunde, I presume? Ik ben benieuwd naar de onderwerpen van je vakken. Veel succes.
  2. Emma De Meester:
    26 augustus 2017
    Een beetje veel wiskunde zelfs. Ik volg 5 vakken in totaal, waarvan 4 aan het wiskunde departement: Introduction to mathematical proof, elementary mathematical logic, introduction to number theory en introduction to chaos and dynamics. Het laatste vak is er eentje over amerikaanse film en cultuur.