Maldegem - Staten Island

3 augustus 2017 - Staten Island, Verenigde Staten

Dinsdag was het dan eindelijk zover, na maanden aftellen vertrok ik eindelijk naar de VS. Iets na 10 's avonds steeg ik op vanuit Schiphol. Enerzijds keek ik er enorm naar uit om eindelijk mijn grote droom waar te maken, maar anderzijds viel het afscheid me toch wel zwaar, zeker met de geboorte van Alek en de komst van mijn metekindje in oktober. Ik prijs me wel gelukkig dat Alek vorige vrijdag al geboren is. Zo heb ik nog wat tijd gehad om hem in mijn armen voorzichtig in slaap te wiegen en daar heb ik volop van genoten.

's Nachts landde ik op Kevlavik (ijsland). Vanwege de goedkope tickets via Icelandair zat ik nu zo'n 11 uur vast op de luchthaven. Met zo'n 20-30 andere reizigers kaapten wee een stuk vloer in om toch enkele uurtjes te kunnen slapen, tot we met z'n allen om 3 uur plaatselijk tijd weggejaagd werden door de security. Maar een uurtje later was ik reeds ingecheckt en kon ik verder slapen aan de gates.  Het zou anders wel een erg lange en lastige dag geworden zijn. Mijn vlucht naar JFK verliep ook zonder problemen en nu zit ik op mijn kamer in Staten Island, mijn uitvalsbasis naar NYC voor de komende dagen. Morgen ga ik dan eindelijk deze wereldstad gaan verkennen.

Tot de volgende

1. Axel:
    4 augustus 2017
    Ga ervoor! Je hebt er hard voor gewerkt en het is je meer dan gegund!