Midterms komen eraan

23 september 2017 - College Park, Maryland, Verenigde Staten

Het is een drukke week geweest en er komen nog veel drukkere weken aan. Volgende week heb ik mijn eerste midterms. Dat zijn tussentijdse examens die meetellen voor mijn eindtotaal. Voor de meeste vakken heb ik er  3 + nog een final exam. De planning is helaas niet ideaal waardoor ik er volgende week maar liefst 3 heb, bovenop nog wat huistaken en een schrijfopdracht voor mijn vak over film en cultuur. Veel tijd om leuke dingen te doen heb ik dus niet de komende weken.

Maar ik ben wel benieuwd hoe die midterms zullen zijn. Mijn huistaken zijn tot nu toe allemaal heel goed, maar met internet is het best wel makkelijk om oplossingen te zoeken van oefeningen die je niet goed begrijpt of die niet goed lukken, of om meer uitleg te zoeken voor dingen die je niet begrijpt. De mogelijkheden zijn enorm, en ik verdien er zelfs nog een beetje geld mee door zelf ook oplossing online te plaatsen. Maar op de midterms zal ik pas echt moeten bewijzen dat ik het kan. Waar ik in Delft altijd veel oude examens met uitgewerkte oplossing tot mijn beschikking had, moet ik het hier echter doen met wat voorbeeld vragen, zonder oplossing helaas. Dit zal ook wel wennen zijn omdat je het studeren toch net iets anders moet aanpakken dan dat ik de afgelopen 2 jaar heb gedaan.

Ondanks het drukke schema geniet ik wel nog van mijn tijd hier in de VS. Het is hier nog steeds vollenbak zomer. Het heeft in de afgelopen weken niet geregend en de temperatuur schommelt nog steeds rond de 30° C. Dat maakt het enorm aangenaam weer om naar de winkel en de les te fietsen , maar maakt het slapen 's nachts wel iets lastiger.  Ik sta er misschien niet vaak genoeg bij stil, maar ik ben nu echt één van mijn kinderdromen aan het beleven en dat geeft echt een gevoel van voldoening. Maar toch tel ik al af om terug naar Maldegem te gaan. Over exact drie maanden zal ik eindelijk mijn neefje Alek terug zien en patatje (mijn metekindje) voor het eerst in mijn armen kunnen sluiten. Daar kijk ik zo hard naar uit. En het zal ook gewoon fantastisch zijn om heel mijn familie met Kerst terug te zien en te genieten van nog eens 7 weken vakantie :) .

Tot de volgende

1. Mia: