Week 5 van 15

30 september 2017

Het semester is nu 1/3 ver, wat gaat het toch ongelooflijk rap nu. Afgelopen week had ik mijn eerste drie midterms. Ondanks dat ik er wat schrik voor had, zijn ze allemaal goed verlopen. Dus ik ben wel gerustgesteld voor wat nog zal komen. Volgende week heb ik nog een midterm, dus echt tijd om wat op adem te komen na deze week heb ik niet. Maar hopelijk zal het na volgende week wat beteren en heb ik nog eens tijd om erop uit te trekken.

Het weer is de laatste twee dagen wel verbeterd. Het is niet langer snikheet, waardoor ik een stuk beter slaap. De temperatuur is nu gezakt naar een aangename 22-23°, met een hele dag volle zon. Dat maakt mijn uitstapjes met de fiets naar de winkel erg aangenaam. En dat heb ik deze week veel moeten doen aangezien mijn huisgenoten mij wat in de steek gelaten hebben deze week. Ik heb ze amper gezien. Op zich geen probleem, maar wel ambetant als we afgesproken hadden dat ik zou koken en ze uiteindelijk niet of pas zeer laat thuis komen en al gegeten hebben.  Daar sta je dan met eten voor 4 man. En aangezien ze ook niet naar de winkel gegaan zijn, moet ik zelf zorgen dat er eten in huis is.Met enkel een rugzak kan je nooit eten voor meer dan een paar dagen kopen. Maar ik vind het op zich niet erg om vaak naar de winkel te rijden. Ik zie het als een toffe ontspanning. In Delft ga ik ten slotte ook elke dag naar de winkel :). Alleen is het hier niet altijd even aangenaam en veilig fietsen. Er zijn amper fietspaden en als fietser sta je gelijk aan een auto. Dus dan word je veronderstelt tussen de auto's te rijden op een drukken 2-3 vaksbaan. En dat zijn de bestuurders niet echt gewoon waardoor hun gedrag vaak onvoorspelbaar is, dus ik moet hier altijd enorm goed opletten en rondkijken als ik fiets. Ik ga een foto posten die toch een beetje moet duidelijk maken hoe absurd de verkeersregels hier soms zijn.

Tot de volgende