College Park Day

7 oktober 2017 - College Park, Maryland, Verenigde Staten

Vandaag was het College Park Day, een lokaal evenement met vooral jonge gezinnen als doelpubliek. Het werd echter georganiseerd op het lokale vliegveld waardoor je vandaag gratis toegang kreeg tot het aviation museum. Het vliegveld ligt nog geen kilometer van mijn huis vandaan, maar toch ben ik er nog niet geraakt afgelopen maand. Dus verplichte ik mezelf vandaag wat tijd in te plannen om toch eens te gaan.

Het museum was niet groot, maar had wel een aantal mooie vliegtuigen. Vooral oude vliegtuigen, niet zo mooi en spectaculair als de gevechtsvliegtuigen die dateren uit WOII en de koude oorlog, maar ze zijn een belangrijk deel van de geschiedenis van de luchtvaart. De reden dat ze hier voornamelijk reconstructies van vliegtuigen uit de beginjaren van de luchtvaart hebben heeft alles te maken met de geschiedenis van het vliegveld. Zo is dit het oudste continu operationele vliegveld ter wereld (1909) en was hier de eerste militaire school voor luchtvaart van de VS.

Maar de voornaamste reden dat ik hier vandaag was, was omdat ik eigenlijk een vluchtje boven Maryland wilde versieren. Op dit vliegveld wordt nu voornamelijk met ULM/PPL gevlogen (sportvliegers). Nadat ik vorig schooljaar voor het eerst met een goede maat van mijn uit Delft heb meegevolgen met een Tecnam P92 op Ursel, heb ik de smaak wel te pakken. Jammer dat het zo duur is om zelf te leren vliegen, maar ik heb al een tijdje terug zin om gewoon nog eens mee te vliegen. Dus ik haalde vandaag mijn beste networking skills boven, en kwam zo uiteindelijk in contact met de manager van het vliegveld. Ik heb hem ondertussen een mailtje gestuurd en hij zal eens rondvragen of er piloten zijn die mij eens willen meenemen. Hopelijk wordt dit vervolgd :) .

Zo niet, dan was het toch terug een goede oefening op 'networking'. Ik heb in Delft al geleerd dat er heel veel dingen mogelijk zijn, maar dat die opportuniteiten niet zomaar op een dienblaadje aangeboden worden. Je moet er zelf moeite voor doen en soms ook gewoon wel een beetje de juiste mensen (leren) kennen en hen op de juiste manier benaderen om kansen te krijgen.

Tot volgende week!