New Orleans dag 2

17 augustus 2017

New Orleans is gewoonweg fantastisch. Na nog een hele dag hier te hebben doorgebracht, kan ik weloverwogen concluderen dat dit mijn favoriete stad is in de VS (van degene die ik al bezocht heb toch, maar dat zijn er toch ook al een hoop). De sfeer is zo fantastisch: overal live muziek, straatartiesten, zotte mensen. Het is zo'n levende stad. Ik moet er wel bij vermelden dat ik enkel spreek over the french quarter. De gebouwen zijn mooi en voelen exotisch aan. Je moet je wel over de moerasgeur zetten, maar dat went wel. En het is een stad die zo anders is en aanvoelt. Een heerlijke mix van uiteenlopende culturen. Je zou niet direct zeggen dat je hier in de VS bent.

New Orleans heeft ook enorm veel tradities en dingen die enkel deze stad eigen is. Vooral culinair zijn er een hoop gerechten die je enkel hier vind. Ik heb er enkele geproefd, maar er zijn er nog zoveel meer die ik wil proberen. Een reden om terug te komen dus. Vandaag at ik bijvoorbeeld een po-boy (' poor boy'). Het gerecht is een broodje met 'restjes'. Restaurants maakten op het einde van de avond nog wat gerechten met de overschot en gaven die aan de arme mensen. Vandaar de naam poboy.

Ook op vlak van cocktails is er een groot aanbod (mag je ook letterlijk nemen, want de cocktails zijn gigantisch). De cocktails hebben weerklinkende namen als hand grenade, hurricane, ressurection , fish bowl (letterlijk een visbokaal met een rietje in en fluo drank).

Vandaag heb ik gewoon wat rondgewandeld, een museum bezocht over de geschiedenis van Louisiana en New Orleans. Met de groep deden we nog een boottocht op een authentieke stoomboot op de Mississippi. Dat viel wel tegen, zeker omdat het best wel duur was. Ik vond het wel leuk dat we in de engine room mochten. Was zeer interessant te zien hoe de boot werd aangedreven door een reeks pistons op hete stoom en een rad in het water. Als toekomstig ingenieur zijn zo'n dingen altijd mooi meegenomen.

Ik vind het wel jammer dat we morgen terug verder trekken, maar er komen nog een paar topdagen aan waar ik enorm naar uitkijk :).

Tot de volgende