New York Dag 2

6 augustus 2017 - New York City, Verenigde Staten

Mijn dag begon met een wandeling door het Financial District, waar ik voor het eerst tussen de gigantisch hoge New Yorkse wolkenkrabbers liep. De wandeling leidde me naar het 9/11 memorial. Waar ooit twee torens stonden, is nu een waterval omringd door toeristen. Jammer genoeg ontbreekt bij sommige toeristen het nodige respect en sereniteit voor wat er daar gebeurd is.

Na het middageten nam ik de metro naar midtown. Ik liep eerst wat langs de Hudson om mijn tickets voor een boottocht rond Manhattan te bestellen. Onderweg kwam ik een loods tegen waar je gratis even kon kajakken. Ideaal om de benen even te laten rusten en te genieten van de skyline vanuit een net iets ander perspectief.

Via de New York city pass (een echte aanrader als je zelf eens naar New York gaat), kon ik de wachtrijen van het Empire State Building en het Rockefeller Center gedeeltelijk skippen. Nog even aanschuiven voor de liften, en dan uitstappen met een fenomenaal zicht op New York (86 en 69 verdiepingen hoog). Dat was gewoonweg fantastisch om te zien. Overal waar je om je heen keek zag je zo goed als tot aan de horizon gebouwen, wegen, bruggen. Het is onvoorstelbaar hoe groot New York is. Mocht je zelf maar 1 van bovenstaande doen, kies dan zeker Rockefeller. Daar kan je rustig zitten terwijl je van het zicht geniet, heb je drie observatieplatformen (= 3 verdiepen) en wordt jouw zicht niet geblokkeerd door hekkens. Bovendien is het Empire State Building ook wel mooier om naar te kijken.

Vervolgens bracht ik ook nog een bezoekje aan Times Square en het Hard Rock Café. Omdat ik al genoeg Hard Rock Café T-shirts heb, besloot ik er hier geen te kopen. Het uitgespaarde geld heb ik echter besteed aan leuke cadeautjes voor mijn neefje en nichtje ;) .

Na nog een nachtelijk bezoek aan het Empire State Building, ging ik moe maar voldaan terug naar Staten Island. Na nu een goede nacht te hebben geslapen, ben ik terug klaar om naar Manhattan te gaan, want vandaag staat mijn absolute topdag in New York gepland : Het Intrepid museum. Maar daar hoor je vanavond meer over :p .

1. Mia:
    6 augustus 2017
    Dag lieve Emma, fantastische beelden en heel tof dat wij je kunnen volgen in je spannend avontuur ! Geniet ervan en nog heel veel reisplezier ! Warme knuffel van Mia