Laatste dag NYC

8 augustus 2017 - New York City, Verenigde Staten

Gisteren was een wat tegenvallende dag. Het was niet meer zo warm en het regende non-stop. Ik had enkele dagen geleden al een boottocht geboekt die volledig rond het eiland Manhattan zou gaan. Vanwege de regen en de mist was de skyline niet zo spectaculair en zag je ook niet zo ver. Maar ik was wel blij dat ik een drietal uur droog op de boot zat. Door het steeds slechter wordende weer, ben ik daarna direct teruggekeerd naar Staten Island. Ik had echt geen zin een valling op te lopen.

Vandaag heb ik mijn laatste tickets van mijn city pass opgebruikt: American Museum of Natural History en het MET (Metropolitan Museum of Art). Ik stapte een metrohalte vroeger uit om eerst naar The Dakota te gaan. Dit is een luxe appartementsgebouw waar John Lennon woonde en waar hij in 1980 is neergeschoten. Wat verder ligt ook een herdenkingssteen waarop 'Imagine' staat geschreven. Het Natural History museum was zeer interessant en eigenlijk kan je daar dagen in rondlopen als je alles grondig wil gezien hebben. Ze hebben een uitgebreide collectie aan dinosaurus skeletten en in dat gedeelte heb ik het meest tijd doorgebracht. Het is altijd tof eens naast een T-rex te staan ;) .

Het MET was ook zeker de moeite, maar zelfde verhaal: je hebt dagen nodig om alles gezien te hebben. Hier ben ik een stuk selectiever doorgewandeld en heb enkel de delen bezocht die mij het meest interesseren: Egyptische cultuur, Grieks-Romeins en de klassieke Europese schilderkunst. Met enkele werken van de Delftse schilder Vermeer, voelde het wel een klein beetje als thuiskomen :) .

Voor de rest wandelde ik vandaag ook twee keer door Central Park. Het is echt gigantisch en eigenlijk onvoorstelbaar dat zo'n groot park ten midden van al die drukte en wolkenkrabbers ligt. Als je denkt er snel even door te wandelen naar de andere kant, pas dan goed op, want ik ben toch wel even verdwaald en kwam plots ongeveer 1km zuidelijker terecht dan waar ik moest zijn. De volgende keer neem ik wel een kaart mee.

Om mijn city trip in New York af te sluiten, bezocht ik als laatste nog een appartementsblok in Bedfords street. Dit is het gebouw dat gebruikt werd in mijn favoriete serie Friends.

Morgen moet ik vroeg opstaan. Ik vertrek dan voor 14 dagen op roadtrip richting Miami. Het programma dat ik volg kan je hier vinden: http://travels.kilroy.be/tour/atlantic-dream/96682/2586 . Ik heb geen idee hoe vaak ik wifi zal hebben en hoe vaak ik mijn iPod zal kunnen opladen aangezien we over het algemeen in tenten zullen slapen. Dus ik kan niets beloven over hoe vaak ik hier nog eens iets post. Je ziet het wel.

Tot de volgende

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Mia:
    9 augustus 2017
    Schitterend Emma en heel boeiend en vlot geschreven ! Dikke, droge knuffel !!
  2. Hilde de meester:
    9 augustus 2017
    Wauw, Emma, wat een leuk en origineel ideetje voor een volgend huwelijk : zet eens een t-rex of dino op je hoofd. Eens iets anders dan een stoffig hoedje met roze strik!
  3. Ives Delporte:
    9 augustus 2017
    Super om je bezoek aan NY wat te kunnen volgen. Have great fun and com' on those Yankees!! Veel groetjes
  4. Renaat De Blaere:
    10 augustus 2017
    Way to go, Emma. Ik wens je een super en leerrijk verblijf in Amerika. Je bent in ieder geval al heel goed bezig. En doe Trump de groeten. Zeg hem dat hij wat kalm moet blijven.