Daytrip Shenadoah National Park

28 oktober 2017

Ik zit hier ondertussen al twee maanden in Washington DC en heb sindsdien DC nog niet verlaten. Ik vond dat het eens tijd werd om er nog eens op uit te trekken. Een kleine zoektocht op google bracht me uiteindelijk op een Amerikaans-Chinees busbedrijf die verschillende bus tours aanbiedt vanuit DC. Zo geschiede het dat ik deze ochtend bij het opkomen van de zon in een Uber stapte richting DC samen met Juliane, een Duitse klasgenote van mij. In DC werden we vervolgens opgehaald door onze Chinese gids die gelukkig ook behoorlijk goed Engels sprak. Met een man of 14, voornamelijk Chinezen en Indiërs trokken we erop uit. Ik heb altijd gedacht dat Japanners zotte mensen zijn met camera, maar na vandaag kan ik officieel bevestigen dat Indiërs nog erger zijn. Op elke stop bleven die maar foto's van elkaar maken, tot grote ergernis bij de rest van de groep.

Onze eerste stop was in de Luray Caverns. Daar kregen we een rondleiding van een uurtje in de Luray grotten en bewonderden we de vele rotsformaties. Het was een goede herhaling van de lessen aardrijkskunde ;) . Omdat een uur lunchtijd best wel veel is, trokken ik en Juliane er nog even op uit voor een korte wandeling. We konden zo voor het eerst de pracht van al de herfstkleuren bewonderen. Ik denk wel dat deze trip net iets te vroeg was om de bossen op z'n mooist mee te maken.

Vervolgens gingen we naar Shenadoah National Park, ook in Virginia. Ik ben daar deze zomer al geweest, dus het was tof om te vergelijken hoe het park eruitziet in de herfst. We reden de volledige Skyline drive af, met regelmatige stops op de verschillende uitkijkposten die ons een mooi uitzicht gaven op de Shenadoah Vallei en de verkleurde bomen. Er was wat van alles: bomen die nog volledig groen waren, anderen dan weer geel, oranje, rood, rood-roze,... en ten slot ook al een reeks bomen die al hun bladeren al verloren waren. Het zorgde voor een uniek uitzicht.

Tegen het einde van de Skyline drive maakten we nog even een korte wandeling naar de top van een van de heuvel waar we terug een fantastisch uitzicht hadden. Ik hoop dat de foto's toch een beetje kunnen aantonen hoe mooi het hier nu wel niet is, maar zoals altijd laat zo'n natuurpracht zich niet gemakkelijk vastleggen op de gevoelige plaat.

Ik heb enorm genoten vandaag. Ik had er echt eens nood aan om er even tussen uit te knijpen en even niet aan het schoolwerk te moeten denken. Ik zou dit eigenlijk vaker moeten doen. Mijn batterijen zullen na een goede nachtrust morgen wel terug opgeladen zijn.

Tot de volgende