Mid-semester

22 oktober 2017

Week 8 van 16 zit erop, dus we zitten nu midden in het semester. Dit betekent dat er weer een reeks midterm examens voor de deur staat. Gelukkig zijn het er nu maar maximum twee per week meer. Komende week heb ik er maandag en vrijdag eentje, dus ze liggen mooi gespreid. Het blijft wel vervelend dat ik er terug een reeks huiswerken moet bijnemen waardoor ik me nooit volledig op één bepaald vak kan toeleggen. Maar het is de vorige keer ook allemaal goed gelukt, dus dat zal nu ook wel het geval zijn.

De herfst is nu ook eindelijk zijn intrede aan het doen. Hier en daar zie je al eens een rood-gele gloed tussen al het groen. Ik heb al uit verschillende bronnen gehoord dat de herfst hier veel mooier is dan in België/Nederland. Hier zou de herfst resulteren in een echt kleurenpalet. Ik ben eens benieuwd als ze nu overdreven hebben of niet.

Het koelt ondertussen 's avonds toch al behoorlijk af (overdag wel nog steeds 22-25° en zonnig ). En ik heb het altijd zalig gevonden om dan met een warme jas in het donker te gaan wandelen. Dat deed ik gisteren rond middernacht ook om mijn hoofd een beetje te laten rusten van al het studeren. Gewoon rondlopen en rondkijken terwijl iedereen lekker gezellig in de warmte binnen zit en de straten er verlaten bijliggen. Dat is gewoon zalig. Het effect is compleet met de Halloween versieringen die hier en daar al opduiken. Enkel een gure wind en wat sneeuw ontbreken nog. Het is eigenlijk op zo'n bijna onbenullige momenten dat ik nog het meest geniet van mijn verblijf hier. Geluk zit ten slotte toch in de kleine dingen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl